Fang folks opmærksomhed med et event

g11

Aldrig har der ordet ”event” været hyppigere brugt end i disse år. Og der kommer flere og flere af dem. Events, der berører noget kulturelt, politisk, økonomisk eller sportsligt. Eller events arrangeret af modeindustrien, private mennesker eller musikalsk. Der kan også være forskellige kommercielle events, som har til formål at promovere visse produkter, nyheder, virksomheder eller andet.

Fælles for de fleste events er, at de kommunikerer én eller anden form for budskab mellem mennesker – hvad end det så drejer sig om lokalt i en by, mellem virksomheder, eller om eventet er relevant for hele samfundet generelt.

Men hvad er et event egentlig? Hvad indeholder det? Hvorfor er de vigtige? Og er det noget, du selv kan arrangere? Få de korte svar her.

planlægning

Hvad indeholder et event?

Et event er en meget stor paraplybetegnelse for en lang række arrangementer, der skaber forventninger, ryster fællesskaber sammen og ofte giver os følelser i den ene eller anden lejr. 

Formålet med events kan imidlertid være væsensforskelligt fra hinanden. Nogle events har til formål at skabe opmærksomhed om en sag, et produkt eller en virksomhed. Andre events ønsker at skabe relationer mellem mennesker eller markere en position. Og endelig er der de mere kommercielle events, som har til formål at sikre indtægter eller opbakning

Hvorfor er events vigtige?

Events er vigtige af rigtigt mange forskellige årsager. For det første er de ofte meget sjove og selskabelige at deltage i, og de genererer næsten altid og uden undtagelse en form for social samhørighed. For virksomheder kan events være geniale til at skabe en kæmpestor markedsføringsplatform, hvor kunder, influencere og andre virksomheder får kendskab til virksomhedens produkter og navn. 

I sportens verden er de afgørende for at hylde en sportsgren og som opbakning til hver enkel sportsudøver, ligesom det naturligvis også giver penge i kassen, så sporten kan leve videre. Det samme gælder de musikalske.

De politiske og økonomiske kan være med til at skabe stort fokus på en særlig sag og samtidig være med til at sikre opbakning – være sig økonomisk eller socialt – så man kan komme videre med den pågældende agenda.

Og vigtigst af alt så er events geniale til at skabe netværk og sociale relationer mellem mennesker, der enten allerede kender hinanden, eller som har et godt grundlag for at finde hinanden. 

netvaerk

Lav et event i dit netværk

Events er ofte tidskrævende at planlægge, og der er rigtigt mange ender, der skal mødes, for at et event kan betegnes som en succes. Men det skal ikke afholde dig fra at arrangere et event – enten i forbindelse med dine private relationer eller som led i et meget større set-up i din virksomhed, på dit arbejde eller i en organisation, du er medlem af.

Det kan dog være en god idé at alliere dig med et eventbureau, hvis du skal arrangere noget lidt større. Her er du sikker på, at der er tænkt over enhver lille detalje, og at du kommer hele vejen rundt om planlægningen. 

Der vil helt sikkert være ting, punkter og mennesker, du har overset, eller som du ikke har tænkt ind i planlægningen, men som kan være det ekstra pift, der får dit event til at spille max. Det gælder, uanset hvilken type event du skal arrangere, og hvor det skal foregå. Og så skader det aldrig med et professionelt input.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *