Få en mere aktiv livsstil

g11

Den aktive livsstil er faktisk meget simpel at få, det er bare med at være aktiv. Lad være med at sidde derhjemme, når du har fri fra jobbet eller skolen, kom i stedet ud at dyrke noget motion.

Det kan selvfølgelig lyde noget nemmere, end det egentlig er. For når man først kommer hjem, hvordan i alverden skal man så komme op fra sofaen igen?

En god ven og træningsmakker kunne være en god hjælp her. En træningsmakker, der gerne vil træne og ikke bare snakke selvfølgelig.

Udnyt de pauser, du har i din hverdag

Først og fremmest starter den aktive livsstil med dig selv. Det er din egen hverdag, du skal tage et kig på og forsøge at omlægge.

Det vil både sige at få lagt nogle timer ind, der hvor du har huller. Men det handler i lige så høj grad om viljen, og hvad der er med til at skabe den vilje.

Har du lige spist en pizza på vej hjem fra jobbet, så giver det sig selv, at du nok ikke lige kommer ud på en løbetur foreløbigt. Men har du tænkt dig lidt mere om og forberedt en god frokost hjemmefra, så har du måske mere lyst, mere vilje til det.

Det betyder selvfølgelig ikke, at du ikke kan spise pizza eller noget, der ligner. Men at du må gøre dig bevidst om, at det du indtager både har en virkning på dig vægt, men også på din motivation til træning.

Den aktive livsstil starter altså med dig selv. Ved at du får lagt en struktur over, hvornår og hvordan du kommer ud og træner – og så at du rent faktisk gør det.

Find en træningsmakker og hjælp hinanden

Her er et af de allerbedste tricks, at du finder dig en træningsmakker. En god ven, en kollega eller en helt tredje.

En træningsmakker skal ikke bare gøre det mere underholdende at dyrke motion, men skal også være med til at hive dig afsted på løbeturen. Det er bare sværere at sige nej, når man er forpligtet overfor en anden også.

Og så er det væsentlig sjovere at spille badminton, tennis eller squash, hvis der er modstander at spille imod. Det kan godt blive en lang kamp uden.

svømning

En træningsmakker er altså både med til at gøre træningen mere underholdende – b.la. fordi andre træningsformer er mulige – men også en rigtig god motivation til at komme ud at træne.

Så hvis du ikke allerede har en, så skynd dig ud at finde en. Allerhelst skal det være en, der gider træne og ikke bare kommer for at snakke – det kan være en svær balancegang.

Løs diverse spændinger

Et andet godt råd kan være at løse dine spændinger, inden du drager ud og træner.

Tag til massør og få løst de store knuder. Husk at strække ud både før og efter din træning. Det forhindrer både skader, men kan også være en god start på træningen, da du stille og rolig kommer i gang. Det er både godt for musklerne og viljen.

Noget helt andet kunne være dansk porno, der kan tage nogle spændinger, inden du drager ud at træne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *