Sælg det gode budskab på din hjemmeside

g11

Verden er på vej et sted hen. Og det sted er fremad. 

Selvom vi står midt i en klimakrise, vi står i en belastet storpolitisk tid og står med store problemer med en global pandemi, er der gode grunde til at vende mundvigene op ad. 

Vi bliver bombarderet med de deprimerende budskaber, om hvordan verden går under. Når vi træder i biografen, er alle filmene enten apokalypse-film eller på anden vis krise film.

På din hjemmeside skal de positive sider ved livet og ved fremtiden vises stolt frem. 

vækst

Retorikkens to modpoler

Vi kender scenariet fra tegnefilmene. På hver side af hovedkarakterens skuldre står henholdsvis en god og en dårlig stemme og taler ind i øret på hovedpersonen. 

Det er selvfølgelig et eksempel på den dualitet, der er i verden og særligt den kristne forståelse af vores interaktion med hinanden. Men faktisk er denne tanke måske endda større end det. 

Forestil dig en politiker. Forestil dig en virksomhed. Forestil dig en forside på en avis. Måske skriver alle disse tre om det præcis samme emne, taler om samme produkt eller samme krise. Måden de vælger at belyse emnet, er dog langt fra ens. Alle forsøger de at få læseren til at læse og måske endda søge tilslutning til deres budskab. 

Det viser sig bare, at vi er trætte at retorikken, der spiller på skrækscenarier og forsøger at skræmme os til handling. Det har nemlig den modsatte effekt, at vi overhører det eller bliver irriteret til at stå i opposition til det. 

Derfor skal du bruge den gode, håbefulde og spændende stemme på din hjemmeside. Med en wordpress hjemmeside serviceaftale kan du få lige netop det gode budskab ud til læseren så let som ingenting. 

Må de gode vinde

Følger vi den gamle tegnefilm, vil den onde stemme sikkert vinde først i filmene. Hovedpersonen vil så gå i en stor fortvivlelse over sit valg, når denne står i samme situation til sidst i filmen, vælger hovedperson den rette vej – og de gode vinder. 

Sådan fortæller vi mennesker historier. Så forstår vi verden. Vi frygter klimakrisen som storpolitiske stridigheder. Men inderst inde kan vi næsten ikke forestille os, hvis ikke “de gode” skulle vinde i sidste ende. 

Det kan du udnytte på din hjemmeside. Fremhæv jeres kvaliteter på klimafronten. Fremhæv jeres gode resultater. Fremhæv jeres politikker og bæredygtighed. Så længe det ikke strå, så det kvæler læseren, vil det give forhåbning og glæde hos kunden. Det giver appetit på livet og på at tage del i den forandring, jeres virksomhed er. 

efterår

Følg med tiden

Sidste klare råd er, at du skal følge med tiden på din hjemmeside. Det betyder ikke, at du skal fylde siden med ord, du ikke forstår. Ej heller, at smart grafik skal gøre brugen af siden så kompliceret, at du smider halvdelen af din kundegruppe for porten. 

Det betyder, at du skal guide de besøgende hen til købet af noget nyt, forbedret og fremtidssikret. Vi vil alle sammen gerne gøre og være en god forandring for verden. Tilbyd dine besøgende den mulighed. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *