Tre måder du kan gøre livet bedre for dine ansatte på

g11

Som chef vil man gerne gøre arbejdsmiljøet rigtig godt for ens ansatte. Gladere ansatte gør trods alt et bedre stykke arbejde og gør desuden din arbejdsplads til et rart sted at opholde sig. Læs med her og se tre forskellige måder hvorpå du kan gøre livet lidt bedre for dine ansatte. 

Lunch table

Hold påskefrokoster…

… eller andre komsammener på jobbet. Alt for mange arbejdspladser er præget af, at kollegaerne egentlig ikke kender hinanden specielt godt. Og det går desværre udover deres evne til at arbejde tæt sammen med hinanden. 

Ved at arrangere nogle påske- eller julefrokoster kan du hurtigt få skabt nogle muligheder for dine ansatte til at kunne mødes, snakke og forhåbentlig lære hinanden en del bedre at kende. Det vil skabe en god stemning på arbejdspladsen.

Woman posing. Wearing White Dress Shirt Sitting on Window

Julegaver

Alle ansatte kan godt lide at føle sig værdsatte og ’set’ af chefen og andre overordnede. Der er mange måder, du kan vise dette overfor dine ansatte, men der er ikke mange ting, der siger det bedre end en julegave.

Det er meget almindeligt for virksomheder og arbejdspladser af en vis størrelse at give en julebonus eller gave til deres ansatte, når højtiden kommer. Prøv det af og vælg selv gaver ansatte

Brown Gift Box

Giv plads til pauser

En god pause kan være helt uundværlig for dine ansatte at tage sig i løbet af hverdagen på jobbet, men nogle gange får man skabt en kultur af, at pauser slet ikke er i orden. Det er fuldstændig bagvendt, da det er begrænset hvor meget tid, vi mennesker kan koncentrere os, før vi får brug for en lille pause. Vores trætte hoveder har brug for at hvile sig nu og da, og mange studier har vist, at en lille pause nu og da kan gøre underværker for ens arbejdsindsats. 

Sørg derfor for at skabe en kultur, hvor det er helt okay at tage (produktive) pauser og sørg også for at sætte nogle gode rammer for det. Snak eventuelt med en arkitekt eller boligindretningsekspert om, hvordan I kan skabe gode og hyggelige pladser rundt omkring på arbejdspladsen, hvor dine ansatte kan komme helt ned i gear og slappe ordentligt af i et par minutter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *